STEAM ikasteko Computational Thinking (095)
Fase | Horas | Modalidad | Inicio | Final | Horario | Días semana |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 27 | H - On-Line | ||||
2 | 3 | G - Elaboración de un informe y/o memoria |

Computational Thinking (CT) problemak konpontzeko eta erabakiak hartzeko ikuspegia da, pentsamendu kritikoaren eta teknologia digitalen integrazioan eragiten duena, tresna informatikoak erabili gabe. CT lotutako konpetentziak diziplina guztiak ikasten laguntzeko tresna ezin hobea dira, giza zientziak barne.
Ikastaro hau aplikaziora bideratuta dago berariaz, STEAM irakasgaien irakaskuntzan (Zientziak, Teknologia, Ingeniaritza, Arteak eta Matematika) edo Lehen Hezkuntzan dagozkienak. Tresna horiek ikasgeletan erabiliz, irakasleek ahalbidetuko dute ikasleek CTrekin lotutako gaitasunak eskuratzea, beren ikasgaietan programatutako oinarrizko gaitasunak eskuratzen dituzten bitartean, gaitasun digital digitala lantzen, STEAM eremuak erakargarriago egiten, eta genero-ikuspegiarekin (bi generoetako ikasleak erakarriz).
- Competencia científica
- Competencia matemática
- Competencia tecnológica
- Competente para investigar, innovar, desarrollar y evaluar los procesos de aprendizaje en el aula desde la reflexión sobre la práctica
- Competente para planificar y llevar a cabo su propia formación continua en base al análisis y a la reflexión sobre su práctica
- Competente para proponer, aplicar y evaluar situaciones de aprendizaje en el aula
- Profesorado E.P.A Educación Secundaria Obligatoria Científico-Tecnológico
- Profesorado E.P.A Educación Primaria
- Profesorado E.P.A Educación Primaria Matemáticas
- Profesorado Educación Primaria
- Profesorado Educación Secundaria Obligatoria 1º y 2º Ciencias Naturaleza
- Profesorado Educación Secundaria Obligatoria 1º y 2º Matemáticas
- Profesorado Educación Secundaria Obligatoria 1º y 2º Tecnología
- Profesorado Educación Secundaria Obligatoria 3º y 4º y Bachillerato Biología y Geología
- Profesorado Educación Secundaria Obligatoria 3º y 4º y Bachillerato Diversificación Curricular Científico-Tecnológica
- Profesorado Educación Secundaria Obligatoria 3º y 4º y Bachillerato Física y Química
- Profesorado Educación Secundaria Obligatoria 3º y 4º y Bachillerato Informática
- Profesorado Educación Secundaria Obligatoria 3º y 4º y Bachillerato Matemáticas
- Profesorado Educación Secundaria Obligatoria 3º y 4º y Bachillerato Tecnología General
1. Computational Thinking (CT).
- CT ren definizioa.
- CTren helburua.
- CTren esentzia.
- CTren garrantzia eta, bereziki, ikastetxeetan.
- CT ikasgeletan integratzea.
2. CTko trebetasunak.
3. CTko jarrerak.
4. CTko jarduerak.
Moodle plataforma erabiliko da. Banakako lanak egin beharko dira, eta ikasleek CT aplikatu beharko dute STEAMi buruzko arazoetan. Lehenengo fasean, CTren oinarrizko kontzeptuak azalduko dira, eta adibide praktikoak garatuko dira. Bigarren fasean, ikasleek CT jarduera berriak diseinatuko dituzte, beren eskoletan erabiltzeko edo bere jakintza-arloan. Fase honetan zehar, ikasleek zenbait lan bidali beharko dituzte. Bi saio kolektibo birtual ere izango dira (tutoretzak) ikastaroaren jarraipena egiteko.
Ikastaroan parte hartzen duten irakasleen ebaluazioa bidali beharreko lanen arabera egingo da. Horiek programatutako jardueren garapen egokia kontrolatzeko eta ikastaroan zehar gaitasunak hobetzen joateko feedback bat jasotzeko balioko dute. Era berean, egindako lanen bateratze-lana baloratuko da, ikastaroaren azken saioan burutuko dena.
Ikastaroan parte hartu duen irakasle bakoitzak bere ikaskuntza-jarduerak diseinatzeko beharrezkoa den CT gaitasunei buruzko prestakuntza eskuratuko du. Jarduera horiek oso baliagarriak izango dira ematen duten irakasgaiaren osagarri gisa. Azken helburua izango da irakasleek metodologia hori beren eskoletan aurreikusitako zereginak ebaztean txertatzea, irakasgaiak ikasten laguntzeko eta ikasleak Computational Thinking irakasgaiaren berezko gaitasunak eskura ditzan.
-

