Haur Hezkuntza. Garapen pertsonala eta kanpo espazioa (054)
Fasea | Ordu | Modalitatea | Hastapen | Final | Ordutegia | Asteko egunak |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | H - On Line | ||||
2 | 5 | G - Txostena eta/edo memoria egitea |

Badira urte batzuk kanpo espazioen (oro har, eskolako espazioen) inguruko arreta eta ardura piztu dela Eskola Komunitateetan. Horren ondorio dira hainbat eskoletan burutu edo burutzen ari diren espazioen eraldaketak, kasu askotan, jolastokienak. Baina, zenbaitetan, eraldaketa horiek (nahiz eta itxuraz asko aldatu) azalekoak izateko arriskua egoten da, ez badira ezagutzen eraldaketaren funtsak, alegia, zeintzuk diren benetan haurren beharrak kanpo espazioetan, eta zeintzuk diren, ondorioz, espazio horiek bete behar dituzten ezaugarriak haurren beharrak asebetetzeko.
Ikastaro honek behaketa eta hausnarketa bultzatu nahi ditu partaideengan, haurren behar horiek benetan identifikatzen ikasteko, eta horrela, espazioen kudeaketa eta eraldaketa zentzuzkoak zeintzuk diren ezagutzeko, oinarrian dauden benetako arrazoiak ondo ulertuta.
Ikastaroa praktikoa izanik, helburu nagusia izango da hezitzaileek kanpo espazioen ulermenerako eta kudeaketarako tresnak eta baliabideak eurenganatzea. Alegia, hainbat adituren jakintzetatik abiatuta, hezitzaileek euren gaitasunak aberasteko dinamikak proposatuko dira, kanpo espazioek haurren garapenean duten eraginaz hobeto jabetzeko, eta ondorioz, espazio egokien ezaugarriak hobeto definitzen ikasteko.
Horretarako, bloke bakoitzean irakurgaiak bidelagun izango dira, oinarrizko edukiak ezagutzeko, eta dinamika praktikoak proposatuko dira, pausoz-pauso kanpo espazio zehatz baten inguruko azterketa eta eraldaketa proposamenak egin ahal izateko, baina, beti ere haurren garapenerako funtsezko beharren eta espazioaren ezaugarrien arteko lotura ondo identifikatuta.
- Elkarrekin bizitzen ikastea
- Irakaskuntza-lanbidearen eta konpromiso sozialaren ikuspegi etikoa partekatzen du agente berritzaile gisa
- Haur Hezkuntza irakasleak
- Haurrak kanpo espazioan: behaketa teknika eta metodologiak.
- 237/2015 Dekretuko zutabeak (inklusioa, aniztasunaren zaintza, garapenerako autonomia, segurtasun afektiboa, sortzailea, ekintzailetasuna, kritikotasuna, taldekidea eta taldekide aktiboa) eta kanpo-espazioa: Dekretuaren oinarria eta espazioen ezaugarriak.
- Haurren beharrak eta garapen pertsonalerako oinarriak: jolasa, autonomia eta mugimendua.
- Komunitatea eta espazio kolektiboak: haurren hirirako eskubidea.
- Kanpo espazioen diseinua eta elkar-sorkuntza: espazioen eraldaketarako oinarriak, baliabideak eta metodologiak (partehartzea eta auzolana).
- Abiapuntua: taldearen aurre-jakintzak aztertuko dira, baita motibazioak, hezitzaile taldeari egokitutako edukiak lantzeko, eskolen errealitateari erantzuteko baliabideak jorratzeko
- Lehen fasea: ikastaroaren gaiarekin erlazionaturiko oinarrizko kontzeptuak landuko dira, eta behaketan sakontzeko teknika eta oinarriak jorratuko dira.
- Bigarren fasea: hausnarketa kolektiboak garatuko dira edukien inguruan, eta gaiaren oinarrietan sakonduko da praktika pertsonalean oinarritutako lanekin.
- Hirugarren fasea: eskoletako errealitatean oinarritutako proiektua garatu, egoera errealei erantzunak emateko, eraldaketak eta hobekuntzak sustatzeko metodologia eta komunikazio tresnak landuta.
Ikastaroko partaideek beraien aprendizaia ebaluatuko dute: norberaren abiapuntutik, ikasitakoa eta barneratutako baloratuz; baita ikastaroan faltan bota dutena eta espektatibak bete diren edo ez: edukiak, denboralizazioa, lan-karga, praktikotasuna, emalea…
- Testuak eta irakurgaiak hausnarketak abiatzeko eta erreferentziak oinarrian jartzeko.
- Irakaslearen azalpenekin bideoak.
- Azalpenak jarraitzeko edukien aurkezpenak.
- Elkar-sorkuntzarako online aplikazioak, jardun dinamikoak burutzeko.
- Ikastaroaren plataforma digitala.