TIK-en erabilera Musika irakaskuntzan (064)
2022/05/20 - 2022/06/04
2022/10/03 - 2022/10/31
30
Elebiduna
-
Fasea Ordu Modalitatea Hastapen Final Ordutegia Asteko egunak
1 25 H - On Line 2022/10/03 2022/10/31
2 5 G - Txostena eta/edo memoria egitea 2022/10/24 2022/10/28
UDAKO EUSKAL UNIBERTSITATEA (UEU)
Felipe Murillo Eguiguren; Ines Osinaga Urizar
Tramitatzen
30
On-line

Gaur egungo gizartean informazioaren eta komunikazioaren teknologiek berebiziko garrantzia hartu dute. Nola txertatu hauek ikasgelan, ikaskuntza esperientzia aberasteko balio dezaten? 

Ikastaro honetan irakaslearen ahalduntzea bilatuko da, gaur egungo baliabide digitalek bere ezagutzei hego berriak eta norabide interesgarriak zabal ditzaketela frogatuz.
Orokorrean, lehen eta bigarren hezkuntzan ezinbestekoa da gaur egun irakaslea gailu eta zoru teknologikora egokituta eta gaurkotua egotea. Musika irakaskuntzan berariaz, aukera berri interesgarriak irekitzen dizkio, bai sortzeko, baita ikasleekin bat egiteko leku pedagogikoak aurkitzeko ere.

Gaitasunak
Ikasleen gaitasunak
  • Gaitasun artistikoa
Irakaslearen gaitasunak
  • Aditua gelan ikasteko prozesuak ikertzeko, berritzeko, garatzeko eta ebaluatzeko, praktikari buruzko hausnarketatik
Baldintzak
Baldintzak
  • Irakasleak orokorrean
Lehentasunezko taldea
  • Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (1. eta 2.) Musika irakasleak
  • Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (3. eta 4.) eta Batxilergoa Musika irakasleak
  • Lehen Hezkuntza Musika irakasleak
Titulazio baldintzak: Ez dago baldintzarik
Titulazio baztertzailearen baldintzak Ez dago baldintzarik
Ikastaroaren egitaraua
Helburuak
Gelako IKT-en erabileran musika irakaslea trebatzea; Irakasle bakoitzak egoera, testuinguru eta eskura dituen baliabideak kontutan izanik, interesgarriena litzaiokeena aukeratzeko asmoz, IKT desberdinen ezagutza orokor bat izatea; Partitura editoreen bidez musika idaztea eta editatzea; Audio editoreen bidez musika grabatzea eta editatzea; Sareak eskaintzen dituen aukerak eta mugak ezagutuz, eta horretarako aukerak eta mugak argi izanik, musika argitaratu eta konpartitzea; Egile eskubideen marko legala ezagutzea; Proiektu kolaboratiboak lantzeko baliabideak ezagutu eta erabiltzea; Sare sozialetarako edukiak sortzeko baliabideak ezagutzea; Musika saioak egituratu eta erregistratzeko baliabideak eskaintzea; Transmisioa bermatuz eta euskal folklorean indarra jarriz, musikaren ikuspuntu eguneratua eta gaur egungo kontestu digitalera egokitutako jarrera eta baliabideak transmititzea.
Ikastaroaren edukia

● Sarrera: informazio eta komunikazioaren teknologia gaur egungo hezkuntzan. Aukerak eta mehatxuak.

● Informatika musika gelan. Nola eta zertarako?

● Audio editoreak. Grabatu, editatu eta esportatu.

● Partitura editoreak. Idatzi, editatu eta elkarbanatu.

● Samplinga, soinuekin lan egiteko era bat.

● Soinu-bildumak. Libreak eta ez libreak.

● Copyright, copyleft eta jabetza intelektuala.

● Bandlab. Proiektu kolaboratiboak eta bestelako aukerak.

● MusicLab. Ordenagailua, beste instrumentu bat.

● Ikasgelatik mundura. Sortutakoa plazaratzeko bide eta modu desberdinak.

● Musikak: musiken aukeraketa eta baliabideak. Egokitasunaren eta aberastasunaren irizpideak. Transmisioa eta kanona.

● Errekurtsoak antolatzen: proposamen teoriko-praktiko bat.

Metodologia

Ikastaroa online irakaskuntzan oinarrituko da eta, horretarako, Moodle irakaskuntza-plataforman oinarrituta dagoen UEUren Ikasgela Birtuala erabiliko da. Plataformaren egitura eta funtzionamendua azaltzeko, bideotutorialak eskegiko dira, nabigazioa erraztu eta konpetentzia digitaletan ahal beste trebatu daitezen. Ikastaroa parte-hartzailea eta praktikan oinarritutakoa izango da, hots, ikastaroaren metodologia aktiboa, berritzailea, IKTez hornitua eta konpetentzietan oinarritutakoa izango da. Izan ere, Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza izeneko irakaskuntza-metodologia aktiboa izango da ikastaroaren ardatz nagusia. Hain zuzen ere, gelako testuingurua analizatzeko moduak bilatuko dira. Irakasleen kasuetatik abiatuta ikasle talde desberdinetara egokitzeko baliabideak eskainiko dira eta testuinguru didaktiko desberdinak hartuko dira kontuan.

Zentzu horretan, ikastaroa bere osotasunean partaideen aurre ezagutzetatik abiatuko da, eta teoria bizi esperientzietan eta eguneroko lan jardunean kokatzea izango du helburu. Era berean, ikastaroak alde teorikoa eta praktikoa uztartuko ditu dinamika desberdinen bidez, ikasle bakoitzaren ikaskuntza-prozesuaren ibilbideari eta konpetentzien garapenari garrantzi handia eskainiz. Izan ere, partaidea bera izango da, interakzioa eta komunikazioa ardatz izanda, norbere ezagutzak eraikitzearen arduradun. Sortze prozesu horren akonpainamendurako, eduki kontzeptualak idatzizko zein ikus-entzunezko materialen bidez landuko dira (dokumentuak, artikuluak, liburuak, bideoak, galdetegiak, H5Pak, etab). Horrez gain, gaian sakontzeko parada egon dadin, beharrezkoa denean material osagarria gehituko da, baliabide didaktiko desberdinez osatua. Kasu batzuetan, irakasleak gaien sintesiak prestatuko ditu, esanguratsuena laburbilduz eta ideia-bilduma eran eskainiz.

Lanketa modu batera edo bestera egindakoan, jorratutakoaren inguruko jarduera praktikoak proposatuko dira, ikasleen parte hartzea eta hausnarketa kritikoa bultzatuz. Maila pertsonalean gogoetak sustatzea ez ezik, hausnarketa kolektiboetara salto egiteko planteamenduak ere mahaigaineratuko dira, horretarako talde lanak erabiliz. Ikasketa prozesu osoan zehar, talde-dinamiken euskarri nagusia izango da Ikasgelako foroa, beste IKT tresna batzuekin batera (wikiak, tailerrak, talde foroak, taldeko mezularitza sistema... baliatuko dira hori aurrera eramateko), eta norberaren iritzi, hausnarketa, esperientzia edota zalantzak ikaskideekin partekatzeko aukera eskainiko duten hainbat tresna ere eskura egongo dira (Ikasgela foroa, nagusiki). Honez gain, ikaskuntza ez-formalari lekua emate aldera, Kontu kontari foroa zabalduko da, gaiarekin lotutako baina ikastaroaren eginkizunetatik harago doazen intereseko materialak partekatu ahal izateko (jardunaldiak, antzerkiak, albisteak, etab.).

Ebaluazioa eta eragina

Ikastaro honen ebaluazioa jarraitua eta konpetentzietan oinarriturikoa izango da, honen xedea etengabeko hobekuntza izango delarik. Ebaluazioa jarraia eta hobetzera bideratua izan dadin, prozesuaren etengabeko ebaluazio kualitatiboa izango da pisu handiena hartuko duena. Hortaz, amaierako proiektuari ez ezik, ebaluazioak ikas-prozesu osoari erreparatuko dio. Horrek esan nahi du irakaslearekin harremana une oro gertatuko dela eta feedbacka arianarian dagokionean eta jarduera bakoitzarekiko eskainiko dela. Izan ere, ikastaro laburra izanik, landutakoaren berehalako ebaluazio edo feedbacka eskaintzea berebizikoa izango da, ikasleak ere horren araberako hobekuntzak eta aplikazio-transferentziak egin ahal izateko.

Ikasle bakoitzak, autoebaluaziorako eta ikastaroaren ebaluaziorako, jarduera berezi bana egingo ditu. Batetik, ikastaroaren hasieran partaideek autoebaluazio galdetegi bat bete beharko dute, formazioaren bidez jorratuko diren edukien ezagutza maila eta diziplina horretan duten gaitasun maila zenbatekoa den jakiteko. Ikastaroan izena emateko arrazoia ere galdetuko zaie, ikastarotik zer espero duten eta zein behar dituzten jasotzeko. Horrela, parte hartzaileek agertzen dituzten interesen arabera ikastaroa ahal beste egokituko da, edo bestela, material osagarriarekin aseko da. Ikastaroa bukatutakoan hasierako galdetegi bera pasako zaie, erantzunak alderatu eta eskuratutako gaitasunez ohartzeko. Hala, autoebaluazioaren bidez ebaluazioak ikaskuntza gisa duen garrantzia azaleratuko da.

Baliabideak

-

Erlazionatutako prestakuntza ekintzak
Inskripzioa: 2022/09/16 - 2022/09/30
Inpartizioa: 2023/01/09 - 2023/02/12
Inskripzioa: 2022/09/16 - 2022/09/30
Inpartizioa: 2023/01/12 - 2023/02/28
Inskripzioa: 2022/09/16 - 2022/09/30
Inpartizioa: 2023/01/10 - 2023/02/28
Inskripzioa: 2022/09/16 - 2022/09/30
Inpartizioa: 2023/01/09 - 2023/02/12