STEAM ikasteko Computational Thinking (095)

2022/09/16 - 2022/09/30
2022/11/02 - 2022/12/16
30
Euskara
-
Fasea Ordu Modalitatea Hastapen Final Ordutegia Asteko egunak
1 27 H - On Line
2 3 G - Txostena eta/edo memoria egitea
JAKINTZA LANEZKO IKERKUNTZA
Carolina Rebollar Echevarria; Eugenio Bravo Sevilla; Javier Bilbao Landatxe; Olatz Garcia Zabalbeitia
Ematen
20
On-line

Computational Thinking (CT) problemak konpontzeko eta erabakiak hartzeko ikuspegia da, pentsamendu kritikoaren eta teknologia digitalen integrazioan eragiten duena, tresna informatikoak erabili gabe. CT lotutako konpetentziak diziplina guztiak ikasten laguntzeko tresna ezin hobea dira, giza zientziak barne.

Ikastaro hau aplikaziora bideratuta dago berariaz, STEAM irakasgaien irakaskuntzan (Zientziak, Teknologia, Ingeniaritza, Arteak eta Matematika) edo Lehen Hezkuntzan dagozkienak. Tresna horiek ikasgeletan erabiliz, irakasleek ahalbidetuko dute ikasleek CTrekin lotutako gaitasunak eskuratzea, beren ikasgaietan programatutako oinarrizko gaitasunak eskuratzen dituzten bitartean, gaitasun digital digitala lantzen, STEAM eremuak erakargarriago egiten, eta genero-ikuspegiarekin (bi generoetako ikasleak erakarriz).

Gaitasunak
Ikasleen gaitasunak
  • Gaitasun matematikoa
  • Gaitasun teknologikoa
  • Gaitasun zientifikoa
Irakaslearen gaitasunak
  • Aditua etengabeko prestakuntza propioa planifikatzeko eta burutzeko, praktikari buruzko analisian eta hausnarketan oinarrituta
  • Aditua gelan ikasteko egoerak proposatzeko, aplikatzeko eta ebaluatzeko
  • Aditua gelan ikasteko prozesuak ikertzeko, berritzeko, garatzeko eta ebaluatzeko, praktikari buruzko hausnarketatik
Baldintzak
Baldintzak
  • Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (1. eta 2.) Matematika irakasleak
  • Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (1. eta 2.) Natura Zientziak irakasleak
  • Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (1. eta 2.) Teknologia irakasleak
  • Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (3. eta 4.) eta Batxilergoa Biologia eta Geologia irakasleak
  • Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (3. eta 4.) eta Batxilergoa Dibersifikazioa Zientifiko-Teknologika irakasleak
  • Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (3. eta 4.) eta Batxilergoa Fisika eta Kimika irakasleak
  • Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (3. eta 4.) eta Batxilergoa Informatika irakasleak
  • Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (3. eta 4.) eta Batxilergoa Matematika irakasleak
  • Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (3. eta 4.) eta Batxilergoa Teknologia Orokorra irakasleak
  • E.P.A. Lehen Hezkuntza
  • H.H. Lehen Hezkuntza Matematika
  • H.H.Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza Zientifiko-Teknologiko irakasleak
  • Lehen Hezkuntza irakasleak
Titulazio baldintzak: Ez dago baldintzarik
Titulazio baztertzailearen baldintzak Ez dago baldintzarik
Ikastaroaren egitaraua
Helburuak
Sustatu STEAM-aren ikasketa eta praktika; Garatu STEAM-aren trebetasunak gazteria prestatzeko lan-merkatu berrirako; Lan egin modu integratzailean eta ez ezaguera-arloz, ikuspuntu diziplinarteko eta aplikatu erabiliz; Computational Thinking sartu, problemak ebazteko eta erabakiak hartzeko pentsaera kritikoa eta teknologia digitalak integratzen dituen ikuspegitik.
Ikastaroaren edukia

1. Computational Thinking (CT).
      - CT ren definizioa.
      - CTren helburua.
      - CTren esentzia.
      - CTren garrantzia eta, bereziki, ikastetxeetan.
      - CT ikasgeletan integratzea.

2. CTko trebetasunak.

3. CTko jarrerak.

4. CTko jarduerak.

Metodologia

Moodle plataforma erabiliko da. Banakako lanak egin beharko dira, eta ikasleek CT aplikatu beharko dute STEAMi buruzko arazoetan. Lehenengo fasean, CTren oinarrizko kontzeptuak azalduko dira, eta adibide praktikoak garatuko dira. Bigarren fasean, ikasleek CT jarduera berriak diseinatuko dituzte, beren eskoletan erabiltzeko edo bere jakintza-arloan. Fase honetan zehar, ikasleek zenbait lan bidali beharko dituzte. Bi saio kolektibo birtual ere izango dira (tutoretzak) ikastaroaren jarraipena egiteko. 

 

Ebaluazioa eta eragina

Ikastaroan parte hartzen duten irakasleen ebaluazioa bidali beharreko lanen arabera egingo da. Horiek programatutako jardueren garapen egokia kontrolatzeko eta ikastaroan zehar gaitasunak hobetzen joateko feedback bat jasotzeko balioko dute. Era berean, egindako lanen bateratze-lana baloratuko da, ikastaroaren azken saioan burutuko dena.

Ikastaroan parte hartu duen irakasle bakoitzak bere ikaskuntza-jarduerak diseinatzeko beharrezkoa den CT gaitasunei buruzko prestakuntza eskuratuko du. Jarduera horiek oso baliagarriak izango dira ematen duten irakasgaiaren osagarri gisa. Azken helburua izango da irakasleek metodologia hori beren eskoletan aurreikusitako zereginak ebaztean txertatzea, irakasgaiak ikasten laguntzeko eta ikasleak Computational Thinking irakasgaiaren berezko gaitasunak eskura ditzan.

Baliabideak

-

Erlazionatutako prestakuntza ekintzak
Inskripzioa: 2022/05/20 - 2022/06/04
Inpartizioa: Zehaztu gabe
Inskripzioa: 2022/09/16 - 2022/09/30
Inpartizioa: 2023/03/01 - 2023/04/18
Inskripzioa: 2022/09/16 - 2022/09/30
Inpartizioa: 2023/02/06 - 2023/04/04