Cómo avanzar hacia un centro inclusivo (127)

2022/09/16 - 2022/09/30
2022/11/07 - 2022/12/20
30
Elebiduna
-
Fasea Ordu Modalitatea Hastapen Final Ordutegia Asteko egunak
1 25 H - On Line 2022/11/07 2022/12/20 16:00-19:00 Al
2 5 G - Txostena eta/edo memoria egitea
UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
Unai Tamayo Orbegozo
Ematen
25
On-line

Ikastaro honen bidez ikasleen ikaskuntza nola garatzen den aztertuko dugu, elkarreraginetan oinarritutako ikaskuntza eta elkarrizketari buruzko ikerketak eta ekarpen teorikoak eta praktikoak ezagutaratuz. Elkarrekintzak inklusiboki sustatzen dituzten ikasgelako metodologia- eta antolamendu-estrategietan sakonduko dugu.

Ikasle guztien ikaskuntza eta bizikidetza hobetzeko hezkuntza-jarduera arrakastatsuetara hurbiduko gara, ikasgelan zenbait jarduera eta estrategia arrakastatsu praktikan jarriko ditugu.

Gaitasunak
Ikasleen gaitasunak
  • Ikasten eta pentsatzeko ikastea
Irakaslearen gaitasunak
  • Aditua zeharkako eta diziplina gaitasunekin loturiko prozedurak eta jarrerak erakusteko
Baldintzak
Baldintzak
  • Haur eta Lehen Hezkuntza irakasleak
Titulazio baldintzak: Ez dago baldintzarik
Titulazio baztertzailearen baldintzak Ez dago baldintzarik
Ikastaroaren egitaraua
Helburuak
Dar a conocer investigaciones y aportaciones teóricas y prácticas sobre cómo se desarrolla el aprendizaje en el alumnado, aprendizaje basado en interacciones y diálogo; Profundizar en las estrategias metodológicas y organizativas de aula que promueven interacciones; Profundizar en las en las actuaciones educativas de éxito para la mejora de los aprendizajes de todo el alumnado y de la convivencia; Poner en práctica en el aula algunas actuaciones de éxito y analizar dichas estrategias.
Ikastaroaren edukia

1. Astea:
          Ikasgaiaren aurkezpen orokorra. Helburua. Edukiak. Metodologia. Ebaluazio zereginak.
          Aurre ezagutzak gaiari gerturatzeko ariketa: Foto elizitazioa teknikaren bitartez hezkuntza errealitatearekin lotura duten egoera desberdinak aurkeztuko ditugu eta horien inguruko gogoeta sustatu. Egun XXI. Mendean hezitzean berezkoak dituen inplikazioen inguruan sakontzeko. 
          Las interacciones y el diálogo como base del aprendizaje. Bases científicas.

2. Astea: 
          Estrategias de organización de aula
                   Grupos interactivos: teoría y experiencias en EI, EP.
                   Tertulias literarias dialógicas y tertulias dialógicas con  familiares y alumnado en EI, EP .
                   Tertulias curriculares dialógicas en EP

3. Astea
          Estrategias de centro
                   Participación educativa de familiares y de la comunidad. Formas de participación de familiares que mejoran los aprendizajes y la convivencia.
                   Modelo dialógico de prevención y resolución de conflictos.
                   Biblioteca tutorizada.
                   Formación de familiares.
                   Formación pedagógica dialógica.

4. Astea
          Características y principios del aprendizaje dialógico: Diálogo igualitario; Transformación; Inteligencia cultural; Aprendizaje instrumental; Creación de sentido; Solidaridad; Igualdad de diferencias

5. Astea

Inklusibo gida osatu. Autoebaluazioa. Irakaslearen ebaluazioa
Inklusio gidaren inguruko lana: Inklusio gida prestatu zure zentro edo eskolarako; Zentro edo eskolak inklusio gida bat baldin badu: berrikusi, aldaketak egin, hobetu. 

Metodologia

Azalpen teorikoak; talde-laneko praktikak; talde interaktiboen dinamika eta solasaldi dialogikoak, garapenean sakontzeko praktika. Estrategia horiek gauzatzen ari diren ikastetxeko esperientziak azaltzea. Ikasgelan estrategietako bat praktikan jartzea. Egindako praktikari buruzko txostena egitea.

Ebaluazioa eta eragina

Ebaluazioa honako hauek baloratzen egingo da:

  1. Asteko irakurketaren eztabaida klasean (%30): ideiak partekatzea, hausnarketa egitea eta tertulia dialogikoak sustatzea
  2. Inklusiorako gida prestatzea (%60): kurtsoan emandako baliabideekin, eztabaidetako ondorioekin eta eskura jartzen diren baliabideekin ikasle bakoitzak bere eskolarako edo zentro bakoitzarako inklusiorako estrategiak biltzen dituen gida prestatu beharko du. Eskolak edo zentroak gida bat baldin badu, hau berrikusi eta aldaketak proposatu beharko dituzte hura hobetzeko.
  3. Genero ikuspegia txertatzea eta hizkuntza inklusiboa erabiltzea (%10): ikasleak egiten duen lan oron eta bereziki ebaluatuko diren gaietan, hau da, bai Inklusiorako gidan eta bai asteko irakurketen eztabaidetan, galderetan, tertulia dialogikoetan eta oro har, parte-hartzetan.
     

Ikastaroaren inpaktua honako elementuetan aurkituko eta neurtuko da. Besteak beste:

  • ikasleak gai dira zentro Inklusibo bat zer den ulertzen eta horretarako gida prestatzeko gai dira, edota dagoen gida bat berrikusteko gai dira
  • inklusioaren inguruan dauden ideiak lantzeko gai dira eta tertulia dialogikoen bidez eztabaidatzeko eta ikasteko tresnak praktikan jarri dituzte
  • genero perspektiba inklusioaren inguruko lanetan txertatzeko baliabideak eskuratu dituzte eta praktikan jarri dituzte
  • hizkuntza inklusiboa erabiltzeko trebezia
Baliabideak

-

Erlazionatutako prestakuntza ekintzak
Inskripzioa: 2022/05/20 - 2022/06/04
Inpartizioa: Zehaztu gabe
Inskripzioa: 2022/05/20 - 2022/06/04
Inpartizioa: Zehaztu gabe
Inskripzioa: 2022/09/16 - 2022/09/30
Inpartizioa: 2023/01/12 - 2023/02/13
Inskripzioa: 2022/05/20 - 2022/06/04
Inpartizioa: Zehaztu gabe