Haurtzaroan adbertsitateak bizi izan dituzten umeen eskolaratze prozesuak ikertzen eta laguntzen (253)

2022/05/20 - 2022/06/04
2022/07/13 - 2022/07/15
15
Elebiduna
Centro Elbira Zipitria, Paseo de Ondarreta 18, Donostia
Fasea Ordu Modalitatea Hastapen Final Ordutegia Asteko egunak
1 15 D - Presentziala eskola-ordutegitik kanpo 2022/07/13 2022/07/15 09:00-13:45 Az-Og-Or
FUNDACION CURSOS DE VERANO DE LA UPV/EHU
Maria Gema Lasarte Leonet
Bukatuta
20
Aurrez aurrekoa

Hezkuntzan aniztasuna gero eta gehiago entzuten den hitza da, izan ere, gero eta ikasgela anitzagoak ditugu geure erkidegoan. Dela ikasleen jatorria, dela ikasleen sendi egoera, dela estatus ekonomikoa, dela buru osasuna, dela atxikimendu tipoa...Bada arazo bat gure irakats barrutian ezezaguna, baina lurralde anglosaxonetan duela hamarkadak lantzen ari direna eta aintzat hartzen hasi behar duguna: Txikitan adbertsitateak bizi izan dituzten umeak eta eskolaratze prozesua. Nolako hezkuntza eman halako hazkuntza izango dute ume horiek. Adbertsitateaz diogunean, Fellittik 1998an sortu zuen ACE kontzeptuaz mintzo gara, hau da, haurtzaroan abandonoa, abusuak, indarkeria mota ezberdinak, familia disfuntzioak dela droga, pobrezia, dibortzioak, LGTB kasuak beste gauzen artean sufritu dituzten haurrez, hain zuzen ere. Adbertsita horiek normalean atxikimenduari eragiten diete eta horrela eskolan ikasleriaren %70ak atxikimendu seguru baldin badauka beste %30ak atxikimendu insegurua du. Atxikimendua diferenteek eskola interbentzio diferenteak eskatzen dituzte.
Honekin ez dugu esan nahi ikasle bakoitzari laguntzaile edota psikologo bat jarri behar zaionik, baizik eta irakasleak formatu behar direla, izan ere, ikasleri kopuru altu batetaz dihardugu. Horren inguruan ikertu denaz, adituek esaten dutenez eta gisa honetako eskolak kudeatzen ari direnen esperientziak ekarriko dira ikastarora bertaratzeen diren irakasle nahiz ikasleek gai arrotz honen inguruan formakuntza jaso dezan.

Gaitasunak
Ikasleen gaitasunak
  • Ikasten eta pentsatzeko ikastea
Irakaslearen gaitasunak
  • Ikasleen lorpenera bideratuta dago
Baldintzak
Baldintzak
  • Irakasleak orokorrean
Titulazio baldintzak: Ez dago baldintzarik
Titulazio baztertzailearen baldintzak Ez dago baldintzarik
Ikastaroaren egitaraua
Helburuak
Haurtzaroan adbertsitateak bizi dituzten haurrek eskolan dituzten arazoak begibistan jartzea; Haurtzaroan ezbeharrak bizi dituzten umeen beharretara egokitutako irakaslearen formakuntzaz hitz egitea. Nola detektatu atxikimendu diferenteak, zer egin honen inguruan ezer esaten ez duen curriculumarekin? nola lagundu ikasleak eta familiak?; Europan nahiz Estatu Batuetan atxikimendu arazoak edota haurtzaroan adbertsitatea sufritu duten haurrentzako duela hamarkadak martxan dauden eskolak eta egitasmoak ezagutzera eman egindako ikerketak medio, eta euren esperientziak ikastarora ekarriz.
Ikastaroaren edukia

13/07/2022
09:00 - 09:15 Erregistroa
09:15 - 09:25 Presentación por parte de la Dirección de la actividad: Gema Lasarte Leonet
09:25 - 10:30 Eskolan aniztasunaren barruan adbertsitatea edota atxikimendu arazoak daudenean. Ikerketa aurkezpena: Gema Lasarte Leonet
11:00 - 12:15 Harrera eta adopzio familiak eskolaren inguruan duten esperientzia. Ikerketa: Iker Sistiaga Gaztañaga / irakaslea / Zudaireko eskola publikoa
12:15 - 13:30 Eskolan egoera zaurgarrietan egon daitezkeen ikasleekin zer egin? Ikerketa: Irune Corres Medrano / irakaslea / EHU/UPV

14/07/2022
09:15 - 10:30 Las consecuencias del abandono y sus circunstancias. ¿Qué hay en la “mochila” y qué podemos hacer desde la escuela?: Javier Múgica Flores / Psikologo-terapeuta / Agintzari-Adoptia

11:00 - 12:30 Orientaciones para el apoyo educativo de niños y niñas con trastornos de apego: José Luis Gonzalo Marrodán / Piskologo klinikoa / Red Apega
12:30 - 13:45 Mesa Redonda: La adversidad y la escuela. ¿Qué podemos hacer? ¿Qué herramientas tenemos?: Imanol Santamaría Goicuria / Irakaslea / EHU/UPV (Modera); Julia Larrimbre Durand / Zuzendaria / Besarka; Beatriz Garai Ibañez De Elejalde / Irakaslea / EHU/UPV; Montse Viloria / Irakaslea/orientatzailea / Zabalganako Herri Eskola

15/07/2022
09:15 - 10:30 Adbertsitateak badu irteera. Irakasle erresilienteak: Alaitz Tresserras Angulo / irakaslea / EHU/UPV
10:30 - 11:45 Escuelas cuidadoras: Francisco Marín Lucas_Reco / Profesor Técnico de Servicios a la Comunidad. Equipo de Orientación Educativa y Psicopedagógica / Comunidad de Murcia
11:45 - 13:30 Alex Timpson programa de apego y concientización sobre el trauma en las escuelas: Perspectivas de los directores, el personal y la escuela sobre el impacto en los niños vulnerables.: Beatriz Garai Ibañez De Elejalde / irakaslea / EHU/UPV; Neil Harrison / Investigador principal Centro Rees / Departamento de Educación Universidad de Oxford (Participa via zoom)

Metodologia

Metodología oso praktikoa izango da, azalpen teorikoak eta jarduera praktikoak uztartuz, bertaratzen diren guztien parte-hartzea sustatuz.

Ebaluazioa eta eragina

.

Baliabideak

.

Erlazionatutako prestakuntza ekintzak