Irakurketa lantzeko estrategiak eta baliabideak Bigarren Hezkuntzan (040)
Fasea | Ordu | Modalitatea | Hastapen | Final | Ordutegia | Asteko egunak |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | H - On Line | 2024/03/05 | 2024/04/26 | ||
2 | 5 | G - Txostena eta/edo memoria egitea | 2024/04/19 | 2024/04/26 | 00:00-24:00 | Al-As-Az-Og-Or |

Ikastaro honen bidez irakasleek literaturaren balio pragmatikoa barneratzea lortu nahi da: besteren artean, izaten ikasteko konpetentzia lantzeko literatura egokitzat jotzen da hemen, testu literarioak berezkoa duen berezko mundu baten eraikuntzak ikaslearena berarena identifikatzen laguntzeko. Testu literarioko mundua identifikatzeko estrategia garatzean, subjektuaren deseraikitze prozesu baten bidez norberaren mundua auto-erregulatzeko (Colomer, 2009) gaitasuna garatzea posible delako tesia aintzat hartzen baita. Aldi berean, literatura ikaslearen barne-prozesu huts gisa hartu beharrean, ikasgelara eramatea eta ikaslearengandik kanporanzko prozesu bat bultzatzea: literatura norberaren kabutatik elkarreraginerako piezatzat bultzatuz. Profil profesionalari ekarriko diona: hizkuntza irakaskuntzarako baliabide gisa onartzea; hizkuntza ikaslearen beharretara eta testuinguruaren eskakizunetara egokitzeko gaitasuna garatzea; literatura mundua ulertzeko tresnatzat hartzea.
Ikastaroan, ikasgelan irakurketa lantzeko hainbat metodologia eskainiko dira. Horiek hainbat arrazoi desberdinengatik (kognizio arazoak, interes falta, ohitura falta...) irakurketara hurbiltzea kostatzen zaien ikasleentzat bideratuak izango dira eta eredu nagusi batzuk baliatuz, hainbat eskola-egoeratara egokitzeko esku-hartzeak diseinatuko dira, ikasleen arazo horiek saihesteko eta konpontzeko asmoz.
- Hitzezko eta hitzik gabeko komunikazioa eta komunikazio digitala
- Hizkuntza eta literatur komunikazioa
- Ikasten eta pentsatzeko ikastea
- Aditua gelan ikasteko egoerak proposatzeko, aplikatzeko eta ebaluatzeko
- Aditua proposamen didaktikoak ikasleen premia eta aniztasunera doitzeko eta egokitzeko, ikuspegi inklusibotik
- Aditua zeharkako eta diziplina gaitasunekin loturiko prozedurak eta jarrerak erakusteko
- Bigarren Hezkuntzako irakasleak
- Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (1. eta 2.) Inglesa irakasleak
-
Idazketa eta irakurketa.
-
Haur eta Gazte Literatura (HGL).
-
Kanon literarioak.
-
Irakurketa bultzatzeko metodologiak: ibilbide-literarioak.
-
Irakurketa plana garatzeko ekimenak eta jarduerak.
-
Irakurketa-konpetentziaren ebaluazioa.
-
Literaturaren instrumentalizazio aukerak:
-
IKTen erabilera gelan: literatura Interneteko mikro-testu gisa.
-
Irakurketa balioetan hezteko tresna gisa. Eskola liburutegiaren erabilera esanguratsua.
-
Ikastaroa parte-hartzailea eta praktika didaktikoetan oinarritutakoa izango da, hots, ikastaroaren metodologia aktiboa, berritzailea, IKTez hornitua eta konpetentzietan oinarritutakoa izango da (Heziberri 2020rekin bat eginik). Izan ere, eguneroko lanean aurki ditzaketen arazoak edo erronkak planteatuko zaizkie, jarduera ezberdinen bitartez bidera ditzaten.
Hasieran irakurketa hurbiltzeko joera eta ikuspegi eguneratuak ikusiko dira, eta haien egokitasunaren arrazoiak deskribatuko dira. Bigarren gaian, eskoletan lantzeko testuen egokitasuna eztabaidatuko da. Eta hirugarren gaian, bost metodologiaren bitartez, testu horiek eta haien inguruan ikasleek izan ditzaketen arazoak lantzen ikasiko dute. Azken gaian, ikasleak, irakasleak diseinatutako esku-hartzearen bidez, gela-egoera arazotsu bat landu beharko du, hautatzen duen metodologiarekin. Hau da, 3. gaian ikusitako metodologietako batean oinarritutako esku-hartzea diseinatuko du. Horretarako, kasu-azterketa ezberdinak eskainiko dira oinarri gisa. 4-5 orrialdeko txostena osatuko dute horretarako sortu den txantiloian baliatuz.
Ikasleen ebaluazioa jarraia izango da, ikasle bakoitzaren benetako garapena baloratu ahal izateko.
Ikastaroa gainditu ahal izateko, bi baldintza bete beharko dira:
1) Nota orokorraren %60a lortu beharko du ikasleak.
2) Proiektua entregatu eta gainditu beharko du
- Moodle plataforma erabililko da
