Inclusión, mejora del aprendizaje y de la convivencia a través de las tertulias dialógicas (128)
Fasea | Ordu | Modalitatea | Hastapen | Final | Ordutegia | Asteko egunak |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | H - On Line | 2023/11/07 | 2023/12/12 | 16:00-19:00 | As |
2 | 5 | G - Txostena eta/edo memoria egitea |

Tertulia dialogikoen bitartez, berdinen arteko elkarrizketa sustatzen da, elkarbizitzaren lehen oinarria da berdinen arteko elkarrekintza horizontala eta demokratikoa; modu berean, errealitatea aztertzeko, esanahi berriak eta ezagutza sustatzea da helburua, horiek horrela, testu, idazki eta irakurketa partekatuen bidez, harreman sare dialogikoak eraikiz.
- Ikasten eta pentsatzeko ikastea
- Aditua gelan ikasteko egoerak proposatzeko, aplikatzeko eta ebaluatzeko
- Haur eta Lehen Hezkuntza irakasleak
1. Astea:
Ikasgaiaren aurkezpen orokorra. Helburua. Edukiak. Metodologia. Ebaluazio zereginak.
Aurre ezagutzak gaiari gerturatzeko ariketa: Foto elizitazioa teknikaren bitartez hezkuntza errealitatearekin lotura duten egoera desberdinak aurkeztuko ditugu eta horien inguruko gogoeta sustatu. Egun XXI. Mendean hezitzean berezkoak dituen inplikazioen inguruan sakontzeko.
Las interacciones y el diálogo como base del aprendizaje. Bases científicas.
2. Astea:
Características y principios del aprendizaje dialógico: Diálogo igualitario; Transformación; Inteligencia cultural; Aprendizaje instrumental; Creación de sentido; Solidaridad; Igualdad de diferencias.
3. Astea:
Tertulias Dialógicas e Interacciones.
Distintos tipos de tertulias dialógicas: Tertulias literarias dialógicas, Tertulias curriculares dialógicas, Tertulias artísticas, Tertulias musicales, Tertulias pedagógicas.
4. Astea:
Lectura dialógica
Tertulias dialógicas en el plan lector.
Tertulias dialógicas y convivencia.
Las tertulias dialógicas en la formación de familiares.
5. Astea:
Lan koadernoa osatu eta zierrea ikastaroari. Autoebaluazioa. Irakaslearen ebaluazioa.
Lan koadernoa bi elementuz osatuko da: Irakurketen sintesiak eta tertulia dialogiko bat burutu eta hori dinamizatu bere osotasunean, praktika horren gaineko gogoeta eraikitzailea.
Tertulia dialogikoak berez ikaskuntza eta formakuntzarako estrategia metodologikoak dira. Ikuspegi inklusibotik berdinen arteko elkarrizketa du oinarri, irakurketa partekatua da eta besteekin aritzea eta kolaboratzea eskatzen du. Ikastaro honetan baliatuko dugun metodologiak hezkuntza eremuan lortu nahi ditugun helburuekin koherentzia bilatzeko asmoa du; honela, harreman eta elkarrizketan oinarritutako metodologiak baliatuko ditugu, nagusiki. Metodologia erabat dinamikoa izango da, etengabe modu jarraituan eraiki nahi dugun ezagutza sortzeko irakasle eta parte hartzaileen artean komunikazio eraginkorra sustatu nahi dugu, kasu errealak aintzat hartu eta horiei aterabideak emateko estrategia eta teknika zehatzak proposatuz. Ikasteko modurik onena, errealitatean gertatzen diren egoerak lehenestea da eta horietatik ikasi. Beraz, oinarri teoriko zientifikoa duten ekarpenak, parte-hartzaileek egunerokoan dituzten kezka, egoera eta kasu zehatzei aterabideak emanez, haiekin konfrontatuz egingo dugu lan. Horretako askotariko teknika eta baliabide metodologikoak erabilita. Tertulia dialogikoak aztertuko ditugu, elkarrizketa eta tertulia sustatuz.
Ebaluazioa honako hauek baloratuz egingo da:
- Asteko lana (%40): proposatutako praktikak tertulien inguruan osatzea (%30) eta irakurketen eztabaida klasean eta online foroan (ideiak partekatzea, hausnarketa egitea eta tertulia dialogikoak sustatzea) (%10).
- Lan koadernoa (%50): Irakurketa sintesiak (%15) + Tertulia dialogiko bat burutu eta hori dinamizatu bere osotasunean, praktika horren gaineko gogoeta eraikitzailea (%35).
- Genero ikuspegia txertatzea eta hizkuntza inklusiboa erabiltzea (%10): ikasleak egiten duen lan oron eta bereziki ebaluatuko diren gaietan, hau da, asteko lanean, praktika eta tertulietan eta irakurketen eztabaidetan, galderetan, eta oro har, ariketa, lan eta parte-hartze guztitan.
Ikastaroaren inpaktua honako elementuetan aurkituko eta neurtuko da. Besteak beste:
- ikasleak gai dira bizikidetza eta inklusioa tertulia dialogikoen bidez eraikitzen.
- ikaskuntza, bizikidetza eta inklusioaren inguruan dauden ideiak lantzeko gai dira eta tertulia dialogikoen bidez eztabaidatzeko eta ikasteko tresnak praktikan jarri dituzte.
- genero perspektiba ikaskuntza, bizikidetza eta inklusioaren inguruko lanetan txertatzeko baliabideak eskuratu dituzte eta praktikan jarri dituzte.
- hizkuntza inklusiboa erabiltzeko trebezia.
- genero perspektiba inklusioaren inguruko lanetan txertatzeko baliabideak eskuratu dituzte eta praktikan jarri dituzte.
- hizkuntza inklusiboa erabiltzeko trebezia.
.

