(Prest_Gara) “Escuelas sensibles al trauma” / “Traumarekiko sentikorrak diren eskolak” (050)

2024/05/22 - 2024/06/05
2024/07/03 - 2024/07/04
10
Elebiduna
Miramar jauregia, Miraconcha pasealekua 48
Fasea Ordu Modalitatea Hastapen Final Ordutegia Asteko egunak
1 10 D - Presentziala eskola-ordutegitik kanpo 2024/07/03 2024/07/04 9:00-17:00 Az-Og
FUNDACION CURSOS DE VERANO DE LA UPV/EHU
Tramitatzen
30
Aurrez aurrekoa

Los estudios muestran que casi todas las escuelas tienen niñas/os que han estado expuestas/os a experiencias abrumadoras, como presenciar violencia entre sus cuidadores, ser blanco directo de abuso y otros tipos de adversidades.

Según expertos de todo el mundo, el trauma no es un evento en sí mismo, sino más bien una respuesta a uno o más eventos abrumadoramente estresantes donde la capacidad de afrontar la situación se ve dramáticamente socavada.

Estas experiencias en la niñez pueden conducir a una cascada de dificultades sociales, emocionales y académicas. Cuando este alumnado que ha sido expuesto a experiencias traumáticas crece, puede adoptar conductas de automedicación como el abuso de sustancias, el tabaquismo y la sobrealimentación. Todas estas respuestas a eventos traumáticos pueden interferir con la capacidad de un niño/a para aprender en la escuela.

Conocer el impacto del trauma en el desarrollo puede ayudar a evitar que las y los educadores malinterpreten las razones que subyacen a las dificultades de aprendizaje, comportamiento y relaciones de algunos niños/as. De este modo, las y los niños podrán sentirse seguras/os y conectadas/os con adultas/os y compañeras/os en todos los entornos de convivencia de la escuela: en el aula, el comedor, el pasillo, las actividades deportivas, el autobús…

No se trata solo de que lo experimenten con un maestro/a o en un espacio concreto, el trabajo interdisciplinario centrado en la creación de entornos y comunidades avaladas por políticas públicas es fundamental.

Gaitasunak
Ikasleen gaitasunak
  • Izaten ikastea
Irakaslearen gaitasunak
  • Ikasleen lorpenera bideratuta dago
Baldintzak
Baldintzak
  • Irakasleak orokorrean
Titulazio baldintzak: Ez dago baldintzarik
Titulazio baztertzailearen baldintzak Ez dago baldintzarik
Ikastaroaren egitaraua
Helburuak
Atxikimendua eta trauma kontzeptualizatzea. Eskola traumarekiko sentsibilizatzea. Eskolan traumarekiko sentsibilitateak duen garrantziaz jabetzea, ikasleak eskolan eta maila pertsonalean hobetzeko. Haurren traumaren eta errendimendu akademikoaren arteko harremana ikusaraztea.
Ikastaroaren edukia

03-07-2024

09:00 - 09:15: Presentación por parte de la Dirección de la actividad (Inazio Galarraga Medallo | Hezkuntza Saila - Berritzegune Nagusiko HLBP Aholkularia)

09:15 - 10:45: “Atxikimenduaren oinarri neurobiologikoak / Bases neurobiológicas del apego. “ (Rafael Benito Moraga | Familiako terapian, atxikimenduan, trauman eta garepenean espezialitatutako Psikiatra)

10:45 - 12:15: “Atxikimenduaren teoria eta ebaluazioa. EKAI / Teoría y evaluación del apego. EKAI.“: Vicent Prieto Rubio | Hezkuntza orientabidean katedraduna. Lehen Hezkuntza eta Heziketa Bereziko irakaslea:

12:45 - 14:00: “Erregulatu gabeko portaera duten ikasleei hezkuntza-erantzuna / Respuesta educativa al alumnado de conductas gravemente desreguladas. “ (Inazio Galarraga Medallo | Hezkuntza Saila - Berritzegune Nagusiko HLBP Aholkularia)

15:30 - 17:00: “Atxikimenduaren teorian oinarritutako Tutoretza afektiboak /Tutorías afectivas basadas en la teoría del apego“ (Victor Machín Corchero)

04-07-2024

09:00 - 09:15: “Jardueraren aurkezpena / Presentación de la jornada “Presentación por parte de la Dirección de la actividad (Inazio Galarraga Medallo | Hezkuntza Saila - Berritzegune Nagusiko HLBP Aholkularia)

09:15 - 10:45: “Apego y escuela“ (José Luis Gonzalo Marrodán | Psikologo klinikoa eta Traumaterapeuta)

10:45 - 12:15: “Atxikimendua eta Trauma / El apego y el trauma.“ (Gorka Saitua Usallan | Familia-hezitzailea / Educador Familiar); 12:45 - 14:00: “Praktika onak/ Buenas prácticas.“ (Josune Lizarribar Ezeiza | Santa teresa Ikastetxea - Pedagoga terapeutikoa; Garbiñe Alchu Legazcue | Santa Teresa Ikastetxea - Hezkuntza Laguntza Hezitzailea; Leire Fernandez Garcia)

Metodologia

Ponencias interactivas (preguntas en cuakquier momento).

Ebaluazioa eta eragina

.

Baliabideak

.

Erlazionatutako prestakuntza ekintzak
Inskripzioa: 2024/09/13 - 2024/09/27
Inpartizioa: Zehaztu gabe
Inskripzioa: 2024/09/13 - 2024/09/27
Inpartizioa: Zehaztu gabe
Inskripzioa: 2024/09/13 - 2024/09/27
Inpartizioa: Zehaztu gabe
Inskripzioa: 2024/09/13 - 2024/09/27
Inpartizioa: Zehaztu gabe