Haur Hezkuntza. Garena vs. gaituztena. Eskolaren izaera komunikatzeko gakoak. (044)
Fasea | Ordu | Modalitatea | Hastapen | Final | Ordutegia | Asteko egunak |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | H - On Line | ||||
2 | 5 | G - Txostena eta/edo memoria egitea |

Identitate indibiduala eta kolektiboa giltzarri da Hezkuntzan. Ikasleen nortasuna funtsezkoa da ikastetxeetan lan egiten duten profesionalentzat, baina ikastetxearen nortasuna ere garrantzitsua da gurasoak erakundera erakartzeko. Baterako zein besterako, funtsekoak dira balioak. Jendarteak balio komunak dituela esan ohi da, baina haien arteko lehentasunak eta errealitatera eramaten diren praktikak ez dira beti bat etortzen. Ikastaro honek ikastetxeari balio horiek identifikatzen, lantzen eta ikasleengana eta gurasoengana helarazten lagunduko die profesionalei. Konpromiso soziala eta ikuspegi etikoa lantzekotan, lehenbizi irakasleek beraiena ondo finkatu behar dute eta ikasleei helarazteko baliabideak dituztela sentitu.
- Elkarrekin bizitzen ikastea
- Irakaskuntza-lanbidearen eta konpromiso sozialaren ikuspegi etikoa partekatzen du agente berritzaile gisa
- Haur Hezkuntza irakasleak
1. Modulua: Haurraren garapena
Garapen psikomotorra
Haurdunalditik 3 urtera arte
3 urtetik 6 urtera
Garapen kognitiboa
Haurdunalditik 3 urtera arte
3 urtetik 6 urtera
Garapen sozio-afektiboa
Etxea eta familia
Autonomia
2. Modulua: Garena vs. gaituztena.
Aurrejuzkuak eta estereotipoak
Etiketatzea
Pigmalion efektua
Alteritatea
Errefortzu motak
3. Modulua: Jendartea, elkarbizitza eta kultura
Hizkuntza eta pentsamendua
Jolas sinbolikoa
Haur literaturaren funtzio sozializatzailea
Balioen garapena ipuin klasikotan
Album ilustratuetako adibideak
Literatura Garapen Iraunkorretako Helburuak betetzeko baliabide
Aniztasuna
Genero ikuspegia
Kulturartekotasuna
4. Modulua: Izaera
Usteak
Jarrerak
Portaerak
5. Modulua: Inklusioa
Balioak
Segurtasuna
Autonomia
Generoa, desioa, arrazalizazioa
Errespetua, partaidetza, askatasuna, sentikortasuna, zaintza
6. Modulua: Autonomia lantzeko eguneroko ekintzak
Etxekoekiko banaketa
Bazkaria
Atsedena
Esfinterren kontrola
7. Modulua: Jolasa izaeraren motor
Kontzeptua
Joko motak
Joko sinbolikoa
Arazoetan oinarritutako metodologia erabiliko da. Ikastaroa galdetegi batekin hasiko da. Bertan, aurrezagutza neurtuko zaie, ikastaroan parte hartzeko motiboa detektatuko da. Klasean ikastaroarekin lotutako beharrak dituzten galdetuko zaie eta hala den kasuetan eduki teorikoak horretara bideratzea aholkatuko. Beraien ikastetxean zentratutako lana egingo dute ebaluaziorako. Beraien klasean halako testuingururik ez duten kasuetarako alegiazko zenbait eredu eskainiko zaizkie adibide zehatzen gainean lan egiteko aukera izan dezaten.
Informazioa moduluka banatuta dago. Ikastaro bakoitzak gai bati heltzen dio, eta aldi berean hurrengotarako oinarrizko jakintza eskainiko du. Ikastaroa, beraz, jakintza progresiboki hartzeko pentsatuta dago. Horretarako, materiala gradualki desblokeatuko da. Astero pare bat modulu irekiko dira.
Ikasleek emandako materialaren gaineko zalantzak argitu nahi badituzte, irakasleari idazteko aukera izango dute. Hala ere, komunikaziorako kanalik interesgarriena foroak eskainiko duena da. Foro honen bidez dudak elkarbanatu ahal izango dituzte ikasleek eta elkar elikatu ahal izango dute beraien kasuistika azalduz eta elkarren iradokizunak jasoz. Azkenik, ikastarokoak ez diren eduki osagarrietarako sarbidea ere eskainiko zaie ikasleei beraien kasurako egoki irizten badiote, kontsultatu dezaten.
Ikastaroa galdetegi batekin hasiko da. Bertan, aurrezagutza neurtuko zaie, ikastaroan parte hartzeko motiboa detektatuko da eta klaseak aniztasun egoerarik duten galdetuko zaie. Hala balitz, beraien kasu zehatzari buruzko lana egingo dute ebaluaziorako. Beraien klase(t)an kulturarteko aniztasun handirik ez duten kasuetan alegiazko zenbait eredu eskainiko zaizkie adibide zehatzen gainean lan egiteko aukera izan dezaten. Nortasunarekin gatazkak dituzten hiru haur prototipiko hartuko dira ardatz moduan.
Informazioa moduluka banatuta dago. Ikastaro bakoitzak gai bati heltzen dio, eta aldi berean hurrengotarako oinarrizko jakintza eskainiko du. Ikastaroa, beraz, jakintza progresiboki hartzeko pentsatuta dago.
Ikasleek emandako materialaren gaineko zalantzak argitu nahi badituzte, irakasleari idazteko aukera izango dute. Hala ere, komunikaziorako kanalik interesgarriena foroak eskainiko duena da. Foro honen bidez dudak elkarbanatu ahal izango dituzte ikasleek eta elkar elikatu ahal izango dute beraien kasuistika azalduz eta elkarren iradokizunak jasoz.. Azkenik, ikastarokoak ez diren eduki osagarrietarako sarbidea ere eskainiko zaie ikasleei beraien kasurako egoki irizten badiote, kontsultatu dezaten.
Ikastaroaren amaieran ikasleek beraien burua, ikastaroaren antolaketa eta edukiak ebaluatuko dituzte. Hurrengo ediziotarako kalitatearen giltzarri izango da informazio hori.
Ataza | Orduak | Notaren portzentaia |
Test bakoitzaren nota | 15 | %40 |
Foroetan izandako parte-hartzea | 10 | %20 |
Azken lana (Memoria) | 5 | %30 |
Guztira, %60a baino gehiago eskuratu beharko dute ikasleek GAI izendapena lortzeko. Derrigorrezkoak izango dira testen eta azken lanaren entregak.
Inpaktua
Ikasleek egindako azken lanak bi bertsio izango ditu: Lehen bertsioa, originala izango da eta ebaluaketarako kontutan hartuko dena izango da berau; bigarrena, lehenengoaren bertsio gainbegiratua izango da, argitaratzeko moduan erredaktatua. Baimena ematen duten irakasleek egindako lan guztien konpilazioa egin eta zabaltzeko moduan jarriko da ikasle guztientzat, Etorkizunean beraien eskolatan erabiltzeko aukera edo lankideekin partekatzeko aukera izango dute modu honetan. Modu honetan sorkuntza kolektibo bat osatuko dute ikastaroa egiten dutenek. Lanak https://www.amarauna.euskadi.eus helbidera helaraziko dira.
Ikastaroa amaitzen denean pataideek ikastetxearen nortasuna modu eraginkorrean lantzeko beharrezko gaitasunak eta baliabiabideak izango dituzte.
AEBLI, H. (1991). Factores de la enseñanza que favorecen el aprendizaje autónomo. Madrid: Narcea S.A. Ediciones.
ALVARADO, S.V. y OSPINA, H.F. (2000). Manual de multiplicadores. Proyecto Constructores de Paz. Manizales. Material multicopiado para circulación interna en el CINDE.
ANTON, M. (2007). Planificar la etapa 0-6. compromiso de sus agentes y práctica cotidiana. Graó.
APPLE, M. W. (1997). Teoría crítica y educación. Argentina: Niño y Dávila Editores.
BARCENA, F. Y MELICH, J.C. (1997). La educación como acontecimiento ético. Natalidad, narración y hospitalidad. Barcelona: Paidós.
BARROS, R. (2018). La importancia de la identidad escolar. Revista Electrónica de Psicología Iztacala, 21(2), 365-378.
BRUNER, J. (1997). La educación, puerta de la cultura. Madrid: visor.
COLOM, A.J. Y MELICH, J.C. (1997). Después de la modernidad. Nuevas filosofías de la educación. Barcelona: Paidós.
CORTINA, A. (1997). Ciudadanos del Mundo, Hacia una Teoría de la Ciudadanía. Madrid: Editorial Alianza S.A.
CUNHA, J., & CLEMENTE, M. (2018). How to build and manage school identity: From vision to action. Journal of Educational Administration, 56(3), 293-310.
DUARTE, S., & MARQUES, J. (2015). Identity, image and reputation of higher education institutions: A literature review. Journal of Marketing for Higher Education, 25(2), 218-248.
DUSCHATZKY, S. (1999). La escuela como frontera. Reflexiones sobre la experiencia escolar de jóvenes de sectores populares. Buenos Aires: Paidós.
FANFANI, E.T. (1994). Escuela y socialización. En: Elichiry, N. M. El niño y la escuela: reflexiones sobre lo obvio. Buenos Aires: Nueva visión.
DURKHEIM, E. (1976) Educación como socialización. Salamanca: Ediciones Sígueme.
GARZA, M.T. (1995). Educación y democracia. Madrid: Visor.
GONZALEZ, C. (1999). Creatividad y educación. Modulo de Desarrollo Humano, Programa de Maestría en Pedagogías Activas y Desarrollo Humano. Manizales: CINDE - Universidad de Manizales.
HABERMAS, J. (1999). Teoría de la Acción comunicativa tomo I y II. Buenos Aires: Taurus.
______ (1999). La Inclusión del Otro. Barcelona: Editorial Paidós.
HOYOS, G. (1996). Ética para ciudadanos. En: Memorias III foro nacional de ética ciudadana. Manizales: editorial Triunfo.
IMAZ, J.I. (2020) Hezkuntzaren Soziologia. UEU.
KANT, I. (1993). La metafísica de las costumbres. Barcelona: Altaya.
KOHLBERG, L. (1992). Psicología del Desarrollo Moral. Bilbao: Biblioteca de psicología, Desclee de Brouwer.
MARTINEZ, M. R., & GUTIERREZ, F. (2017). School identity and academic success: An exploratory study. Revista de Psicodidáctica, 22(2), 110-115.
ODRIOZOLA, J.M. (1999). Nazio identitatea eta eskola.BBK.
PERKINS, D. (2001). La escuela inteligente. Del adiestramiento de la memoria a la educación de la mente. España: Gedisa.
PETERS, R.S. (1984). Desarrollo moral y educación moral. México: Fondo de Cultura Económica.
PIAGET, J. (1987). El Criterio Moral en el Niño. Barcelona: Martínez Roca S.A.
ROMAN, G.;IDOIAGA, N. APAOLAZA, D. (2022). Metodologías y herramientas inclusivas en contextos educativos. Graó.
ROSENTHALl, R., & JACOBSON, L. (1968). Pygmalion in the classroom. The Urban Review, 3(1), 16-20.
SANTAMARIA, I; DE ORBEA, I.; MARTIN-ETXEBESTE,. Hezkuntza eta Eskola: hezkuntza jardunbideen eta gizarte justuagoen bilakaeraren arteko zubi. Tantak. EHUko Hezkuntza Aldizkaria., 2017, vol. 29, no 2.
REYNOLDS, D., BOLLEN, R. Y OTROS. (1997). Las escuelas eficaces: claves para mejorar la enseñanza. España: Aula XXI Santillana.
WEINER, B. (1985). An attributional theory of achievement motivation and emotion. Psychological Review, 92(4), 548-573.
ZAMBRANO, A. (2000). La mirada del sujeto educable. La pedagogía y la cuestión del otro. Santiago de Cali: Fundación para la filosofía en Colombia.
